Eğitimde Teknoloji Kullanımına Genel Bir Bakış

Teknoloji terimi; amaçlarımıza ulaşmak veya problemleri çözmek için kullandığımız yöntem ve araçlardaki gelişmelere işaret eder. Sınıflarda; tüm düşük teknolojili kalem, kağıt ve sınıf tahtalarının sunum yazılımlarında kullanılması; tabletler, online işbirliği ve konferans araçlarının ve daha fazlasının kullanılmasını kapsamaktadır. Yeni teknolojiler bize fiziksel ve sanal sınıflarda daha önce mümkün olmayan şeyleri denememize izin verir.

Hangi aracı kullanacağınız tamamen neyi başarmak istediğinize bağlıdır.

Online işbirliği araçları; öğrenci ve eğitmenlerin dokümanları online olarak paylaşmasına, düzenlemesine ve bir ekran üzerinde projelendirmelerine olanak sağlar. Bu öğrencilere beyin fırtınası yapmak; metin ve görüntü kullanarak belgeler düzenlemek için işbirliği platformu sağlar.

Sunum yazılımları; eğitmenlere, yüksek çözünürlüklü fotoğraflar, şekiller, videolar ve sesleri kullanarak ders içeriğindeki metnin ve sözlü anlatımın gücünü arttırmaya fırsat verir.

Tabletler; öğrenci ve eğitmenlerin metin, şema, fotoğraf, çizim vb.ni bilgisayarlar, görüntü yansıtıcılar ve bulut depolamayla iletişim halinde kullanmalarını sağlar.

Ders yönetim araçları; eğitimcilerin, öğrencilerin sınıfta ihtiyaç duydukları tüm kaynakları (ödevler, okuma parçaları, online sınavlar vb.) organize etmelerine, faydalı sınıflandırma araçları sağlamalarına, tartışma alanları yaratmalarına, belge paylaşmalarına, videolu ve sesli yorum yapmalarına izin verir.

Cep telefonları, tabletler ve oylama butonları; ders sırasında öğrencilere anket uygulamanın hızlı ve kolay yoludur. Bu eğitimcilerin, öğrencilerin ne kadar öğrendiklerini anlık geri bildirim olarak almalarının harika bir yoludur. Bu sayede eğitimciler içeriği ve ders işleniş hızını rahatlıkla ayarlayabilirler.

Ders kaydetme araçları; eğitimcilere ayrıntılı ve ek bir sınıf aracı olmadan; bilgisayarlarından ders kaydı yapmalarına izin verir. Dersleri kaydetmenin ve öğrencilere tekrar izlemeleri için fırsat vermenin ne kadar önemli olduğunu düşünün. Yapılan çalışmalar, dersi kaydedip paylaşmanın öğrencilerin derse olan ilgisini azaltmadığını aksine onlara öğrenme hızlarında dersi gözden geçirmelerine fırsat verdiğinizi göstermektedir.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s