HER ÖĞRETMENİN SAHİP OLMASI GEREKEN BECERİLER VE PRATİK BİLGİLER

wordle-21st-century

  1. Zaman yönetimi
  2. Karmaşık, net ve açık arasındaki farkı bilme
  3. Çeşitli dini, sosyo-ekonomik ve etnik kökenli öğrencilere yönerge verme
  4. Öğrenciler için akademik bilgiyi kavramsallaştırma ve çevresindeki öğelerle birlikte bağlamsallaştırma
  5. Sınıf duvarlarını etkili şekilde kullanma
  6. Değerlendirmenin amacını bilme
  7. Rol model olma
  8. Öğrencilerde istendik davranışları teşvik etme
  9. Okula devam için öğrencileri motive etme
  10. Öğrencinin kendi kariyer gelişimini planlamasını destekleme
  11. Bilgilendirmelerinizi (öğrenci ve veli için) ne zaman ve kimin için yapacağınızı tespit etme
  12. Müfredat farklılaştırma
  13. Sivil Toplum Kuruluşları ile çalışmalar yapma
  14. Disiplinlerarası çalışmalar planlama ve yapma
  15. Sınıf yönetimi için web araçları ya da uygulamaları kullanma
  16. Öğrenme ve öğretmenin süreçlerini bilme
  17. Öğrencilerin bireysel farklılıklarını bilme ve kabul etme
  18. Öğrenme ve öğretmenin en önemli yönlerini açıklama ve analiz etme
  19. Öğrencileri ne zaman harekete geçireceğini, ne zaman durduracağını bilme
  20. Öğrencilerin hayatlarında iz bırakma
  21. Öğrenmeyi öğretme
  22. Kazanımlara ulaşmak için web araçlarını ve uygulamalarını kullanma
  23. Hayır demeyi bilme
  24. Öğrencinin ihmal, istismar veya akran zorbalığına uğradığını fark etme
  25. İhmal, istismar veya akran zorbalığına uğrayan öğrenciye nasıl yardım edeceğini bilme
  26. Kurumsal iş ve işlem basamaklarını bilme ve uygulama
  27. Dijital ve fiziksel öğrenme ortamlarını düzenleme
  28. Fiziksel ve dijital belgeleri organize etme
  29. Yeniliklere açık olma
  30. Denemekten vazgeçmeme
  31. İlgi uyandıran bir sınıf kütüphanesi oluşturma
  32. İçerik bilgisini öğrenme modelleri, öğretim stratejileri ve öğrenci ihtiyaçları-ilgileriyle dengeleme
  33. Değerlendirme sonuçlarını gerçekçi değerlendirme
  34. Öğrencilerin hayal güçlerini zenginleştirme
  35. Ebeveynlerin ve ailelerin çocuklarını anlamalarına ve desteklemelerine yardımcı olma
  36. Paydaşları motive etme
  37. Öğrencilerin bireysel gelişimlerini takip etme
  38. Okuryazarlık becerileri (bilim okuryazarlığı, teknoloji okuryazarlığı, medya okuryazarlığı vb.) kazandırma
  39. Özel gereksinimli öğrencilerle nasıl çalışacağını bilme
  40. Öğrencilere kendi başlarına bir şeyler başarabilmeleri için fırsat verme
  41. Kişilik özelliklerinin farkında olma ve buna göre kişisel gelişimini planlama
  42. Takım çalışmalarına yatkın olma
  43. Ekip ruhunu benimseme
  44. Öğrencilere konuşmaları ve kendi düşüncelerini söyleyebilmeleri için fırsat verme
  45. Öğrencilerin sağlık durumlarını bilme ve gerekli tedbirleri alma
  46. Takım oluşturma etkinliklerini bilme ve planlama
  47. Dersleri ve etkinlikleri eğlenceli hale getirme
  48. İlgi çekme yollarını bilme
  49. Saha gezisi organize etme, yürütme
  50. Okulda düzenlenen etkinliklere katılmak için sınıfı motive etme
  51. Hesap verebilir olma
  52. Geri bildirimlere açık olma
http://www.teachthought.com/pedagogy/70-practical-things-every-teacher-should-know/  internet sitesinden yararlanılmıştır.
Reklamlar

HER ÖĞRETMENİN SAHİP OLMASI GEREKEN BECERİLER VE PRATİK BİLGİLER” üzerine bir düşünce

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s